Do You Speak Chioggiotto?

Buon Natale con l’Oroscopo ciosoto dela Gina!

Scritto da il 23 dicembre 2019 alle 12:12
oroscopo

Dal 23 al 29 dicembre


Carissimi lettori, perdonate l’assenza dell’oroscopo di Gina, ma la nostra astrologa ha avuto l’influenza ed è stata a riposo per un po’.

Nel farvi da parte sua e mia i migliori auguri di Natale, vi ripropongo una poesia in dialetto che si chiama “la vixilia de Nadale:

“Una volta, ala visilia, de sera, gera unia la famègia intiera, se impisseva el camin, un soco per scaldare el Bambin, la mama brustoleva le sciopele, el nono se caveva le patele, a se scaldeva i piè sul camin, e la nona se scaldeva col scaldin, se steva suso fin a ora tarda, i fioi cinceva mandolato e mostarda, dopo i se licheva i deolini, perché solo da Nadale, i veva i dolsini, el gato cuciao in fianco la foghera, el can soto la tola, cuciao per tera, el nono fumando, na pipa granda, a conteva qualche soa, scuribanda,e la nona, conteva la storiela,de Gesù Bambin, sula capanela,anche el papà, calcossa a conteva, i fioi a boca verta i scolteva, e prima che el sono li portava via, la mama ghe fava dire l’Avemaria, la nona cola gùcia, ciapeva el sono, dopo lo ciapeva anche el nono. El papà, alora sitoloto, a pianelo a se beveva un bel goto, la nona introtoleva, la gùcia co un strasso, la mama coverzeva, el soco col senarasso, i fantolini i coverzeva el gato pian pian, el nono ghe deva un saludo al can, e dopo, tuti i andeva in leto,uno davanti, tegniva el lumineto, al capitelo del scalaro, i se feva la crose, i diseva do orazion, a soto vose, Signore te ringraziemo, puoco ben, puoco male, anca sto ano semo rivai a Nadale.”

Ariete (21 marzo - 20 aprile)

Ghe semo: a quanto pare ti podarà stacare per un pero de dì sensa roture. A VOLTE BASTE UN FIÀ DE SILENSIO PER RITROVARSE E RISTABILIRE LE PRIORITÀ.

Toro (21 aprile - 20 maggio)

Nadale in movimento: sensa proprio no ghe savè stare. Ocio al stress da feste che xè pesante. FÈ UN DÌ SÌ E UNO NO, SINÒ RIVÈ A ANO NOVO PI STRACHI DE PRIMA.

Xemei (21 maggio - 20 giugno)

Serchè de essare realisti ma no pesimisti, avè energie nascoste da sfogiare e nove conquiste da ciapare. SORISO DURBANS E VIA PRONTI PER RIPARTIRE.

Cancaro (21 giugno - 20 luglio)

Scoleve via sta malinconia libereve de zavore e sensi de colpa. Le giornate xè xà che se slonghe. NADALE XÈ ROSSO COME EL VÌN E I SENTIMENTI DE QUEI CHE VE STÀ VISSÌN.

Leon (21 luglio - 20 agosto)

Poco importe se no xè tuto come che ti avevi imaginà, no impuntarte, no acusarte. ADOPERA UN FIÀ DE LEGERESSA E FAGHENE UN USO SMODATO.

Vergine (21 agosto - 20 settembre)

A volte ti voressi che fusse tuto diverso completamente per metarte ala prova. SOGNARE NO FA MALE E AVERE GRANDI ASPIRASSIONI SPENXE A FARE QUALCOSSA DE GRANDO.

Bilansa (21 settembre - 20 ottobre)

Tiote na setimana de ferie e no pensarghe pì. El sono xè massa, ti sogni el stramasso a tute le ore. NADALE IN PIGIAMÒN E PUOLE INISSIARE ISTESSO EL FESTÒN, TANTO LE SCORTE DE CIBO TI LE À.

Scorpion (21 ottobre - 20 novembre)

Momentaneamente assenti per chiunque tranne chi che ti à scelto de avere acanto. No preocupeve i altri capirà. MEGIO EREMITI CHE FALSI FESTAIOLI MONDANI

Sagitario (21 novembre - 20 dicembre)

Anca ti ti te daressi volentieri ala clausura, te baste na scorta de film panetoni e bibite. SELESSIONA LE USCITE, NO INVENTARE BALE, SII SINCERO I CAPIRÀ.

Capricorno (21 dicembre - 20 gennaio)

Nadale lento da bradipo, ti te senti a tola e no ti sa quando che ti finissi. TI XÈ NA PERSONA POCO ESIGENTE, TE BASTE PUOCO PER STARE BEN.

Acquario (21 gennaio - 20 febbraio)

Ocio al tasso alcolico perché ti rischi de spuare fuogo come Grisù. A VOLTE L'ANTIACIDO NO BASTE, SERVE PÌ AUTOCONTROLLO,BALÈ UN FIÀ INVESSE DE BEVARE MASSA.

Pessi (21 febbraio - 20 marzo)

Anca sto ano xè rivae le feste: ti xè riconoscente anca se straco da stramassare sora la tola. CATEGORICI E PROFESSIONALI A TUTE LE ORE, BON NADALE A TI GRANDE LAVORATORE.

Autore: Elisabetta Donaggio

“I am he as you are he as you are me and we are all together”.  Mi piace partire con l’inizio di “I’m the walrus”, surreale canzone dei Beatles per presentarmi. Sono nata alla fine di luglio di …enta anni fa;insegno alla scuola Primaria. Sono vegetariana convinta dal 1996, amo la natura e la pace, vivrei di anguria e zucchero filato, AMO CHIOGGIA città “cubo di Rubi[...]

Leggi il resto su .

Scrivi un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *